Westwing gör entré i Sverige
PublishedMay 1, 2025
PublishedMay 1, 2025
Westwing har nyligen aktiverat en svensk landningssida där intresserade kan anmäla sig till nyhetsbrev. Företaget har också använt sina starka sociala mediekanaler för att antyda sin lansering med budskapet
”Sverige, gör er redo – vi rullar in med något utsökt! #WestwingSverige”
Sverige är dock inte den första anhalten för Westwing i Norden, då Danmark var det första skandinaviska landet i deras pågående expansion.
Den nordiska satsningen beskrivs av Westwing som en betydande del av företagets tillväxtstrategi, med en närvaro i 15 länder. Företaget har sedan starten 2011 haft en dramatisk tillväxt och räknar nu mer än åtta miljoner följare på Instagram.
Westwing har etablerat starka samarbeten med populära influencers, vilket ger dem en stor marknadsföringspotential och skapar snabbt intresse bland konsumenter. Den effektiva digitala närvaron och möjligheten att snabbt engagera via sociala medier kan sätta tryck på svenska inredningsföretag.
I Westwings nya svenska e-handel erbjuds flera betalningsalternativ som är populära bland svenskar, inklusive Swish och Klarna. Leveranser kommer ske i partnerskap med DHL och Bring.
”Vi ser fram emot att erbjuda vårt sortiment till denna medvetna marknad och ytterligare stärka vår närvaro i Skandinavien”
säger Dr. Andreas Hoerning.