X
Nordic region's business magazine • Wed 30 Apr 2025
http://gmsa%20news

Westwing etablerar sig på den svenska marknaden

PublishedApril 30, 2025

Under en tid har Westwing haft en svensk landningssida där intresserade har kunnat registrera sig för nyhetsbrev. Samtidigt har företaget använt sina starka sociala mediekanaler för att signalera lanseringen med meddelandet



Sverige, gör er redo – vi rullar in med något utsökt! #WestwingSverige


Det är värt att notera att Sverige inte är det första nordiska landet för Westwing. Danmark markerar företagets första skandinaviska steg i den pågående expansionen.


Även med en närvaro i 15 länder beskriver Westwing själva den nordiska satsningen som en betydande milstolpe i deras tillväxtstrategi.


Sedan starten 2011 har Westwing växt snabbt och har nu över åtta miljoner följare på Instagram. Företaget har också en väletablerad strategi för samarbeten med populära influencers i flera länder, vilket ger dem en kraftfull marknadsföringsfördel.


Den starka digitala närvaron och förmågan att snabbt väcka intresse genom sociala medier och influencers kan sätta press på svenska inredningsföretag.


I den nyupprättade svenska versionen av Westwings e-handel erbjuds ett flertal betalningsalternativ som är populära bland svenskar, inklusive Swish och Klarna. Leveranser kommer att ske i samarbete med DHL och Bring.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *