Storsatsning från Westwing i Sverige
PublishedMay 2, 2025
PublishedMay 2, 2025
Under en tid har Westwing upprättat en svensk webbsida där intresserade kan anmäla sig för nyhetsbrev. Företaget har också signalerat sin kommande lansering via sociala medier med meddelandet:
”Sverige, gör er redo – vi rullar in med något utsökt! #WestwingSverige”
Sverige är dock inte det första nordiska landet för Westwing. Företaget inledde sin skandinaviska expansion i Danmark, som blev deras första destination i regionen.
Westwing beskriver sin nordiska satsning som en betydande del av företagets tillväxtstrategi, särskilt med sin närvaro i 15 olika länder.
Sedan starten 2011 har företaget upplevt en betydande tillväxt och idag har de över åtta miljoner följare på Instagram. Westwing arbetar aktivt med populära influencers i flera länder för att öka sin marknadsföring och snabbt skapa intresse bland konsumenterna.
Den starka digitala närvaron och möjligheten att snabbt generera intresse genom sociala medier och influencers kan utgöra en utmaning för svenska inredningsföretag.
Den nya svenska versionen av Westwings e-handel erbjuder flera betalningsalternativ som svenskar uppskattar, såsom Swish och Klarna. Leveranser kommer att genomföras i samarbete med DHL och Bring.
Vi ser fram emot att tillhandahålla vårt sortiment på denna medvetna marknad och ytterligare stärka vår position i Skandinavien, säger Dr. Andreas Hoerning.