Nytt fokus på sexuell hälsa: Vuxen Group etablerar sig
Publicerad April 28, 2025
Publicerad April 28, 2025
Den nya ticker-symbolen kommer att offentliggöras så snart registreringen hos Bolagsverket är genomförd.
Bakgrunden till förändringen: En tydligare koppling till kärnverksamheten.
Förslaget om att byta namn presenterades den 21 mars i år. Styrelsen förklarade att namnet Vuxen Group bättre återspeglar företagets kärnverksamhet och dess mest kända varumärke – Vuxen.se.
Genom att anta namnet från det etablerade e-handelsföretaget, Vuxen.se, klargör vi för marknaden vem vi är och vad vi erbjuder, skrev bolaget.
Man framhöll att Vuxen.se, efter över tio års radioreklam, har blivit ett välkänt namn inom e-handel för sexuell hälsa, medan namnet Purefun Group har haft en lägre igenkänning.
Det nya namnet syftar till att bättre återspegla både företagets historia och framtida riktning, där verksamhetsområdet sexuell hälsa (via varumärkena Vuxen och WooMe) står för den största delen av omsättningen. Styrelsen anser att namnbytet gör det lättare för investerare och partners att se sambandet med detta segment.