Nytt flaggskepps-studio för e-handlare: En plattform för offline-upplevelser
Publicerad May 28, 2025
Publicerad May 28, 2025
Den senaste Hair Studion ses som en fysisk manifestering av Rapunzels online-närvaro, som nyligen har förnyats med en uppgraderad digital plattform.
”Vi ser vår fysiska Hair Studio som en förlängning av kundupplevelsen online – en plats där vi inspirerar, möts och bygger relationer,”
säger Annica Rantala, vd på Rapunzel of Sweden.
Studion ger möjlighet till en mer personlig upplevelse där kunder kan känna och testa produkterna direkt.
I den nya studion kommer hela Rapunzels produktutbud att finnas tillgängligt för kunder att utforska, pröva och få skräddarsydd rådgivning. Studiokonceptet inkluderar även planer på att vara en aktiv lokal för evenemang, workshops och community-aktiviteter som syftar till att stärka kunskapen inom hårvård och styling.
Denna satsning på en förbättrad digital närvaro samt en ny fysisk plattform för interaktion kommer efter ett framgångsrikt 2024 för företaget, där D2C-kanalen online visade en ökning på 11 procent med en omsättning av 135 miljoner kronor.