Ny e-handelstudio öppnar för att utöka onlineupplevelsen
Publicerad May 28, 2025
Publicerad May 28, 2025
Den nya Hair Studion framstår som en konkret förlängning av Rapunzels digitala närvaro, vilket nyligen förstärktes av lanseringen av deras uppdaterade onlineportalen.
”Vi ser vår fysiska Hair Studio som en förlängning av kundupplevelsen online – en plats där vi inspirerar, möts och bygger relationer,”
säger Annica Rantala, vd på Rapunzel of Sweden.
Här förstärks upplevelsen genom personlig interaktion och möjligheten att känna på och prova våra produkter.
Den nya studion kommer att erbjuda hela Rapunzels sortiment direkt i butik, där kunder kan utforska, testa och få individanpassad rådgivning. Dessutom planeras studion att fungera som en aktiv mötesplats för evenemang, workshops och andra samhällsaktiviteter för att främja kunskapsutbyte inom hår och styling.
Investeringen i både en förbättrad digital upplevelse och en ny fysisk mötesplats följer ett starkt 2024 för företaget, där D2C-kanalen online visade en tillväxt på 11 procent och genererade en omsättning på 135 miljoner kronor.