Modeller ersätts av vanliga användare i IsaDoras marknadsföring
Publicerad May 28, 2025
Publicerad May 28, 2025
Enligt företaget syftar förändringen till att spegla verklig skönhet, fri från retusch och filter.
Detta initiativ är en fortsättning på en strategi som IsaDora har utvecklat under flera år. Redan under 2023 introducerades kampanjen
”True Beauty is Retouch Free”
där företaget åtagit sig att all kommunikation skulle vara utan retuschering och filter. Mottagandet var positivt och utgjorde en grund för den nuvarande, mer omfattande förändringen.
Kommande kampanjer kommer att fokusera på autentiska bilder och berättelser från IsaDoras gemenskap. Vi uppfattar smink som ett redskap för självuttryck. Våra produkter är detta redskap, medan IsaDora fungerar som plattformen där vår gemenskaps röst hörs. Det är de som definierar dem, säger Hanna Sjöström, PR- och kommunikationschef på IsaDora, och fortsätter:
För oss handlar det inte om en ny riktning, utan om att ta nästa steg i vårt åtagande för självuttryck, inkludering och att främja verkliga individer.
Från och med sommaren 2025 kommer företaget att avstå från att använda traditionella modellagenturer i sin marknadsföring.