Ida Wargs nya satsning på eloré extensions
PublishedMay 2, 2025
PublishedMay 2, 2025
Tillsammans med Rebecca Sundström och Sandra Palo innehar Ida Warg en tredjedel av det nystartade företaget, verksamt i Spanien. Hon vill inte specificera den exakta summan av investeringen, men bekräftar att projektet hittills finansierats av egna medel.
Eloré Extensions e-handelsplattform lanserades officiellt förra veckan, även om produkterna redan funnits tillgängliga hos utvalda frisörer. Inledningsvis kommer all försäljning att ske genom företagets egen e-handel och utvalda frisörer i både Spanien och Sverige.
Den svenska marknaden för löshår är tuff, särskilt efter att branschledande Rapunzel rapporterat fallande försäljning under 2023. Trots detta ser Ida Warg inte Eloré Extensions som en direkt konkurrent.
”Vi ser oss snarare som ett komplement på marknaden, med starkt fokus på kvalitet och kundupplevelse. Det finns plats för fler aktörer,”
säger hon.
Eloré avser att utnyttja grundarnas egna plattformar för att stärka varumärket, tillsammans med samarbeten med frisörer och rekommendationer från kunder.
”Vi har fått en väldigt bra start, men den största utmaningen just nu är tiden. Vi skulle behöva fler timmar på dygnet,”
framhäver Ida Warg.
Hon betonar att företaget noggrant övervakar det globala handelsläget, inklusive de nyligen införda tullarna i USA, men noterar att dessa ännu inte påverkat verksamheten.
Ida Warg tar med sig många års erfarenhet av att etablera attraktiva varumärken inom skönhet till den nya satsningen.
”Jag har lärt mig vikten av att ha en riktigt bra produkt, att vara beredd på problem och att ha ett starkt team. Det kommer tuffa dagar, men det är då man måste fortsätta jobba,”
avslutar hon.