Framgångsrik lansering för e-handeln
Publicerad May 28, 2025
Publicerad May 28, 2025
I fredags blev det äntligen verklighet. Aim”ns nya butik i Westfield Mall of Scandinavia invigdes och drog både lojala kunder och nyfikna besökare som ville delta i firandet. Evenemanget rapporterades vara en stor framgång, med populära goodiebags och ett Aim”n-team som spridde glädje genom att dela ut blommor i gallerian.
Aim”n-teamet
Tekla Acs, grundare och kreativ ledare på Aim
”n, uttryckte stor glädje över mottagandet: ”
Vi hade en otroligt fin Grand Opening med många härliga möten – både i butiken och med alla som vi delade ut blommor till runt om i gallerian. Våra goodiebags var väldigt uppskattade, och reaktionerna på butiken, atmosfären och kläderna var precis som vi hoppats på. Det är fantastiskt att få möta kunden och höra så fina ord om våra plagg”, säger Tekla Acs i en kommentar.
Den nya butiken, som ligger på Flagship Avenue, plan 1, omfattar 140 kvadratmeter. Detaljer av stuckatur, sten, metall och trä ska skapa en inbjudande atmosfär.
Ett unikt blommor i butik-koncept, utvecklat i samarbete med danska Botané och deras verklighetstrogna blommor, förbättrar upplevelsen och konkretiserar den tidigare kommunicerade ambitionen om en
”konceptbutik”
Butiken i Mall of Scandinavia är Aim”ns fjärde i Sverige och den andra i Stockholm, vilket markerar ett betydelsefullt steg i varumärkets strävan att inspirera ytterligare individer till en aktiv livsstil.
”Vi är supertaggade över vår nya satsning och har mycket spännande på gång framåt. Vår dröm är att fortsätta sprida en daily dose of wellness”
säger Tekla Acs.
Redan i februari uttryckte Sofia Rundström, General Manager för Westfield Mall of Scandinavia, stolthet över etableringen och beskrev butiken som
”den första av sitt slag”
vilket ligger i linje med gallerians ambition att förstärka sitt sportsegment.
Aim”n, som grundades i Halmstad 2013, har utvecklats till ett globalt varumärke med digital närvaro i över 150 länder och fysiska butiker även i Oslo och Nya Zeeland.