Extraordinär försäljning under premiärdagen
Publicerad May 10, 2025
Publicerad May 10, 2025
Under torsdagsmorgonen rapporterades det om långa köer och en försäljning som snabbt nådde flera miljoner.
Nu har det bekräftats att intresset var på topp hela dagen, från tidig morgon fram till stängning. Totalt såldes 17 981 produkter, vilket innebär en ökning med 58 procent jämfört med kedjans Sverigepremiär i oktober 2023.
”Vi visste att intresset var stort, men försäljningen överträffade våra förväntningar på alla områden,”
fortsätter Kreuger.
Flera produktgrupper nådde nya försäljningsnivåer.
”Vi har aldrig tidigare sålt så många mobiler med abonnemang på en enda dag. Det är ett rekord vi är väldigt stolta över,”
säger Kreuger.
Den nya 98-tums TV-modellen klättrade direkt in på listan över de mest sålda produkterna. Försäljningen av hörlurar beskriver Kreuger som att den kostade
”raketfart”
med tusentals sålda enheter, och intresset för gamingprodukter var stort.
Även wearables, som smartklockor, såldes i stora volymer.
”Vi har aldrig sett något liknande. Att sälja tusentals klockor på en dag visar att marknaden verkligen har mognat,”
kommenterar Kreuger.
Trycket verkar dessutom fortsätta. Redan under fredagsförmiddagen noterades ett starkt kundflöde, och tjänsten Click & Collect blev mycket populär – före lunch hade ordrar för nästan en miljon kronor lagts via denna tjänst.
”Vi såg tydligt hur viktigt det är att anpassa butiken efter nya köpmönster. Kombinationen av online och butik fungerar klockrent i Barkarby,”
avslutar Kreuger.