X
Nordic region's business magazine • Fri 18 Apr 2025

Bakgrunden till namnändringen är att bolaget strävar efter att klargöra sin kärnverksamhet och sin starka position inom sexuell hälsa. Vuxen.se, som utgör bolagets mest välkända varumärke, har under mer än ett decennium av marknadsföring blivit en symbol för produkter relaterade till sexuell hälsa. Detta står i kontrast till namnet Purefun Group, som har varit relativt anonymt för den breda allmänheten.

Genom att adoptera namnet från den mest kända e-handelsplattformen, Vuxen.se, avser vi att göra vår marknadsprofil tydligare och lättare att förstå, förklarar företaget i ett pressmeddelande.

Det nya namnet, Vuxen Group, anses bättre spegla företagets historia samt dess framtida ambitioner. Varumärkena Vuxen och WooMe (det senare används för verksamhet i övriga Europa) står för en betydande del av Purefun Groups intäkter.

Namnändringen uppfattas som ett strategiskt beslut för att underlätta för investerare och samarbetspartners att identifiera företagets inriktning och tillväxtmål inom sexuell hälsa.

Purefun Group är även aktivt inom segmenten presenter och festartiklar genom butiker såsom Kalaslagret, PartyNinja och Roliga Prylar, samt inom husdjursprodukter via Doggie. Bolaget innehar dessutom The Swede Company, som tillverkar massageoljor och glidmedel i en egen fabrik belägen i Skåne.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *