X
gmsa news
Nordic region's business magazine • Wed 28 May 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Home
  • Exempelsida
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om oss
http://gmsa%20news

Bubbleroom expanderar med nya plattformar: ”Snart lönsamma”

Publicerad April 30, 2025

Bubbleroom, den populära modeplattformen, har gjort framsteg med en förbättrad EBIT på -6,4 miljoner kronor, en ökning från -8,7 miljoner kronor. Resultatet för perioden förra året landade på -6,6 miljoner kronor, jämfört med -9,0 miljoner kronor tidigare. Bolaget rapporterar även en omsättningsökning på 1,2 procent under det första kvartalet 2025, vilket ger en total försäljning på 100,7 miljoner kronor.


I delårsrapporten framkommer att försäljningen på Bubblerooms egna e-handelsplattformar i Sverige och Norge har ökat med betydande ensiffriga procenttal. Samtidigt noteras en svagare tillväxt i Finland och Danmark, vilket bolaget uppmärksammar.


”Vi summerar årets första kvartal med tillväxt och stärkt lönsamhet, drivet av ökad försäljning på våra egna e-handelssajter, där både Sverige och Norge växer med höga ensiffriga procenttal,”

skriver Magnus Månsson i sin rapport.


Företaget rapporterar också en marginal ökning av andelen egna varumärken i sortimentet, som nu står på 71,7 procent. I rapporten framhävs den geografiska expansionen som en nyckelfråga under kvartalet.


Det planeras lanseringar av nya e-handelsplattformar i Belgien och Nederländerna inom kort, i samarbete med Shopify som är Bubblerooms nya plattformspartner.

”Vi ser det här som första steget i vår geografiska expansion, där vi kontinuerligt kommer att utvärdera fler europeiska marknader för att expandera där vi bedömer att vi har rätt förutsättningar för att uppnå en lönsam affär,”

skriver Magnus Månsson.


Bubbleroom betonar också vikten av att optimera lönsamheten, vilket innefattar åtgärder som att minska returgraden samt effektivisera verksamhetsprocesser. Under kvartalet introducerades även en hållbarhetskollektion som baserades på överblivna textilier och tillverkades lokalt i Borås.


Efter kvartalets slut har bolaget också öppnat en popup-butik i centrala Stockholm. Enligt vd:n har butiken mottagits positivt av kunderna. Framtida strategier kommer att fokusera på att öka varumärkeskännedomen genom ökade satsningar inom PR och marknadsföring.


”Vårt fokus ligger fortsatt på att nå lönsamhet så snart som möjligt, något som genomsyrar alla våra beslut,”

avslutar Magnus Månsson.

Mest lästa
  1. Nytt flaggskepps-studio för e-handlare: En plattform för offline-upplevelser

  2. Konkurs för företag med ambition att revolutionera e-handel

  3. Kicks e-handel växer markant



Are you a machine?
Fler intressanta artiklar

Ellos strävar efter hållbarhet och lönsamhet

Publicerad May 28, 2025

Kappahl Group, under ledning av Elisabeth Peregi sedan 2019, har genomgått betydande förändringar där hållbarhet nu är en grundläggande del av deras strategi tillsammans med lönsamhet. Utmaningen ligger i att…

Tvist om mensskydd mellan Lindex och Essity

Publicerad May 28, 2025

Bakgrunden till konflikten är en rättslig åtgärd från Essity, som anser att Lindex i sin marknadsföring felaktigt antytt att konkurrenternas mensskydd inte är lika effektiva som deras egna menstrosor. Essity…

E-handlarna som leder Googles AI-söksystem i Sverige

Publicerad May 28, 2025

Vid lanseringen förutspådde man att ”nu jäklar blir det ändringar i trafikfördelningen,” vilket den nya listan tyder på, där vissa aktörer har förberett sig väl.På toppen av listan finns det…

Optimism i handeln – men osäkerheten kvarstår

Publicerad May 28, 2025

Det är uppmuntrande att notera den tydliga förbättringen i handelssektorns framtidsutsikter. Efter en turbulent vår med oro kring handelsrestriktioner och globala spänningar, finns det nu en ökad optimism inom branschen.…

Kraftfulla invändningar mot PostNords planer – rivalen varnar för monopol

Publicerad May 28, 2025

Ironiskt nog har den tidigare vd:n för 21 Grams, Niklas Hydén, pekat ut Strålfors som en huvudkonkurrent. För Citymail är 21 Grams, vars affärsmodell enligt Hydén ”bygger på att skapa…

Regeringen intensifierar kampen mot farlig e-handel

Publicerad May 28, 2025

Ministrarna anser att företag som Shein och Temu översvämma den europeiska samt svenska marknaden med produkter som ofta inte är i överensstämmelse med EU:s produkt- och miljöstandarder.De lyfter fram rapporter…

Modeller ersätts av vanliga användare i IsaDoras marknadsföring

Publicerad May 28, 2025

Enligt företaget syftar förändringen till att spegla verklig skönhet, fri från retusch och filter.Detta initiativ är en fortsättning på en strategi som IsaDora har utvecklat under flera år. Redan under…

Avslöjande om Trustpilot och falska omdömen

Publicerad May 28, 2025

Enligt Dagens Industri, som bevakar Resumés undersökning, lyckades tidningen snabbt publicera flera illegitima toppbetyg för ett påhittat företag. Genom att kontakta aktörer på internetforum som erbjuder falska omdömen publicerades snart…

EU:s varning till modejätten – potentiella böter i miljonbelopp

Publicerad May 28, 2025

EU-kommissionen har, i samarbete med nätverket för konsumentskyddssamarbete (CPC), nyligen informerat Shein om specifika metoder som anses bryta mot EU:s konsumentlagar.Shein ges en månad på sig för att respondere på…

Ny robotlösning testas i Stockholm: En innovation för framtidens leveranser

Publicerad May 28, 2025

Under testperioden i norra Stockholm analyseras Smarcel både ur ett operativt och konsumentorienterat perspektiv.”Det är viktigt med nytänkande och smarta idéer för att möta framtidens logistikutmaningar, och DHL:s samarbete med…
http://gmsa%20news
http://gmsa%20news
GMSA NEWS Data Policy Cookie Policy