Bubbleroom expanderar med nya plattformar
PublishedApril 30, 2025
PublishedApril 30, 2025
Modeföretaget Bubbleroom rapporterar om en förbättring av rörelseresultatet EBIT, som nu uppgår till -6,4 miljoner kronor i jämförelse med -8,7 miljoner. Samtidigt har resultatet för perioden visat -6,6 miljoner kronor, en ökning från -9,0 miljoner kronor. Omsättningstillväxten under första kvartalet 2025 har uppmätts till 1,2 procent med en total omsättning på 100,7 miljoner kronor.
I delårsrapporten framgår att försäljningen på företagets egna e-handelsplattformar i Sverige och Norge visade starka ensiffriga procenttal. Däremot stötte man på en svagare utveckling i Finland och Danmark.
Årets första kvartal sammanfattas med styrkt tillväxt och ökad lönsamhet, drivet av högre försäljningssiffror på de egna plattformarna i Sverige och Norge, skriver Magnus Månsson i rapporten.
Andelen egna varumärken inom sortimentet har marginellt ökat till 71,7 procent.
Bubbleroom understryker den geografiska expansionen som en betydande satsning under kvartalet. Inom kort planeras lanseringar av nya e-handelsplattformar i Belgien och Nederländerna, i samarbete med Shopify som ny plattformspartner.
Vi ser detta som det första steget mot att expandera geografiskt, där vi kontinuerligt utvärderar fler europeiska marknader för att säkerställa lönsamhet, skriver Magnus Månsson.
Företaget betonar också vikten av att optimera lönsamheten genom att minska returgraden och effektivisera operationella processer. Under kvartalet presenterades dessutom en hållbarhetskollektion tillverkad av överblivna tyger, producerad lokalt i Borås.
Efter kvartalets slut har Bubbleroom dessutom öppnat en popup-butik i centrala Stockholm, vilket har blivit mottaget positivt, enligt vd:n. Satsningar på ökad varumärkeskännedom intensifieras genom förbättrade investeringar i PR och marknadsföring.
Vårt mål är att nå lönsamhet så snart som möjligt, något som präglar alla våra beslut, avslutar Magnus Månsson.