X
Nordic region's business magazine • Fri 2 May 2025
http://gmsa%20news

Bubbleroom expanderar med nya e-handelssajter

PublishedMay 1, 2025

Bubbleroom, en ledande modeplattform, rapporterar en förbättring av rörelseresultatet EBIT till -6,4 miljoner kronor jämfört med -8,7 miljoner föregående år. Resultatet för perioden uppgick till -6,6 miljoner kronor, vilket också är en förbättring i jämförelse med -9,0 miljoner.


Under första kvartalet 2025 noterades en försäljningsökning på 1,2 procent, vilket ger en total omsättning på 100,7 miljoner kronor.


I den senaste delårsrapporten framkommer det att försäljningen på företagets egna e-handelssajter i Sverige och Norge ökat med höga ensiffriga procenttal, medan marknaderna i Finland och Danmark upplevde en svagare tillväxt.


Magnus Månsson summerar det inledande kvartalet med att betona tillväxt och förbättrad lönsamhet, drivet av ökad försäljning på de egna e-handelsplattformarna.


Andelen egna varumärken har ökat något till 71,7 procent av sortimentet, vilket reflekterar företagets strategi att stärka sin position på marknaden.


Bubbleroom lyfter fram sin geografiska expansion som en central del av sin strategi för kvartalet. I nära framtid planeras lanseringar av e-handelsajter i Belgien och Nederländerna, i samarbete med Shopify, en ny partner inom e-handel.


Magnus Månsson betonar att detta utgör det första steget i en större geografisk expansion, med kontinuerlig utvärdering av potentiella framtida marknader för att säkerställa lönsam tillväxt.


Bolaget fokuserar vidare på att optimera lönsamheten genom att sänka returgrader och effektivisera interna processer. En ny hållbarhetskollektion, producerad av överblivna material i Borås, lanserades också under kvartalet.


Efter kvartalets slut har företaget även öppnat en popup-butik i centrala Stockholm, vilket har mottagits väl av kunderna. Framöver poängteras en ökad satsning på varumärkeskännedom med förstärkta PR- och marknadsföringsinsatser.


Magnus Månsson avslutar med att betona att företagets fokus ligger på att uppnå lönsamhet så snart som möjligt, vilket genomsyrar alla strategiska beslut.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *