X
gmsa news
Nordic region's business magazine • Wed 28 May 2025
gmsa NEWS
  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakta oss
Prenumerera
Logga in
  • Nyheter
  • Om oss
  • Kontakta oss
  • Home
  • Exempelsida
  • Kontakta oss
  • Nyheter
  • Om oss
http://gmsa%20news

Bianca satsar stort på fysiska butiker

Publicerad May 27, 2025

Efter en framgångsrik introduktion på NK i Stockholm i maj, fortsätter Ani Jewels sin satsning på fysisk detaljhandel. Inom tre år har företaget blivit ett välkänt namn på den skandinaviska marknaden för smycken.


Denna expansion stöder tidigare uttalanden från medgrundaren Lovisa Worge, som i en recent intervju indikerade att Ani Jewels snart skulle börja med fysisk detaljhandel.


Övergången från en renodlad e-handelsverksamhet till att inkludera försäljning via grossist återförsäljare markerar en ny era för företaget.


”Under de senaste två åren har vi utfört tester med popup-butiker och fått mycket positiv feedback från våra kunder i fysisk detaljhandel,”

säger Camilla Tullberg Wengholm, vd för Ani Jewels.


Hallbergs Guld ser med optimism fram emot det nya samarbetet:

”Det finns en stor efterfrågan från våra kunder på nya, spännande varumärken, och Ani Jewels är ett perfekt tillskott till vårt sortiment,”

menar Penny Rosenlund, inköpschef på Hallbergs Guld.


Smyckesmärket kommer att finnas tillgängligt i 33 Hallbergs Guld-butiker runt om i landet, och även erbjudas genom kedjans e-handel.


”Vi ser fram emot att fler kunder nu får uppleva våra smycken på nära håll i deras butiker,”

säger Camilla Tullberg Wengholm.


Detta samarbete förväntas nå en bredare kundgrupp, vilket båda parter ser fram emot.


Expansionen till fysisk detaljhandel ingår i Anis övergripande strategi. Lovisa Worge avslöjade att hon och Bianca Ingrosso under det senaste året aktivt köpte ut övriga grundare för att få full kontroll över bolagets framtid och utveckling. Hon beskrev 2024 som ett

”mellanår”

med fokus på att bygga en stabil grund.


”Nu är det gasen i botten och växa,”

sade hon.


Lanseringen hos Hallbergs Guld representerar således inte bara ett nytt sätt för Ani Jewels att nå sina kunder, utan tydliggör också företagets ambition att expandera sin närvaro på den svenska marknaden efter att ha reviderat sin verksamhet och strategi.

Mest lästa
  1. Nytt flaggskepps-studio för e-handlare: En plattform för offline-upplevelser

  2. Konkurs för företag med ambition att revolutionera e-handel

  3. Kicks e-handel växer markant



Are you a machine?
Fler intressanta artiklar

Ellos strävar efter hållbarhet och lönsamhet

Publicerad May 28, 2025

Kappahl Group, under ledning av Elisabeth Peregi sedan 2019, har genomgått betydande förändringar där hållbarhet nu är en grundläggande del av deras strategi tillsammans med lönsamhet. Utmaningen ligger i att…

Tvist om mensskydd mellan Lindex och Essity

Publicerad May 28, 2025

Bakgrunden till konflikten är en rättslig åtgärd från Essity, som anser att Lindex i sin marknadsföring felaktigt antytt att konkurrenternas mensskydd inte är lika effektiva som deras egna menstrosor. Essity…

E-handlarna som leder Googles AI-söksystem i Sverige

Publicerad May 28, 2025

Vid lanseringen förutspådde man att ”nu jäklar blir det ändringar i trafikfördelningen,” vilket den nya listan tyder på, där vissa aktörer har förberett sig väl.På toppen av listan finns det…

Optimism i handeln – men osäkerheten kvarstår

Publicerad May 28, 2025

Det är uppmuntrande att notera den tydliga förbättringen i handelssektorns framtidsutsikter. Efter en turbulent vår med oro kring handelsrestriktioner och globala spänningar, finns det nu en ökad optimism inom branschen.…

Kraftfulla invändningar mot PostNords planer – rivalen varnar för monopol

Publicerad May 28, 2025

Ironiskt nog har den tidigare vd:n för 21 Grams, Niklas Hydén, pekat ut Strålfors som en huvudkonkurrent. För Citymail är 21 Grams, vars affärsmodell enligt Hydén ”bygger på att skapa…

Regeringen intensifierar kampen mot farlig e-handel

Publicerad May 28, 2025

Ministrarna anser att företag som Shein och Temu översvämma den europeiska samt svenska marknaden med produkter som ofta inte är i överensstämmelse med EU:s produkt- och miljöstandarder.De lyfter fram rapporter…

Modeller ersätts av vanliga användare i IsaDoras marknadsföring

Publicerad May 28, 2025

Enligt företaget syftar förändringen till att spegla verklig skönhet, fri från retusch och filter.Detta initiativ är en fortsättning på en strategi som IsaDora har utvecklat under flera år. Redan under…

Avslöjande om Trustpilot och falska omdömen

Publicerad May 28, 2025

Enligt Dagens Industri, som bevakar Resumés undersökning, lyckades tidningen snabbt publicera flera illegitima toppbetyg för ett påhittat företag. Genom att kontakta aktörer på internetforum som erbjuder falska omdömen publicerades snart…

EU:s varning till modejätten – potentiella böter i miljonbelopp

Publicerad May 28, 2025

EU-kommissionen har, i samarbete med nätverket för konsumentskyddssamarbete (CPC), nyligen informerat Shein om specifika metoder som anses bryta mot EU:s konsumentlagar.Shein ges en månad på sig för att respondere på…

Ny robotlösning testas i Stockholm: En innovation för framtidens leveranser

Publicerad May 28, 2025

Under testperioden i norra Stockholm analyseras Smarcel både ur ett operativt och konsumentorienterat perspektiv.”Det är viktigt med nytänkande och smarta idéer för att möta framtidens logistikutmaningar, och DHL:s samarbete med…
http://gmsa%20news
http://gmsa%20news
GMSA NEWS Data Policy Cookie Policy