Bianca satsar stort på fysiska butiker
Publicerad May 27, 2025
Publicerad May 27, 2025
Efter en framgångsrik introduktion på NK i Stockholm i maj, fortsätter Ani Jewels sin satsning på fysisk detaljhandel. Inom tre år har företaget blivit ett välkänt namn på den skandinaviska marknaden för smycken.
Denna expansion stöder tidigare uttalanden från medgrundaren Lovisa Worge, som i en recent intervju indikerade att Ani Jewels snart skulle börja med fysisk detaljhandel.
Övergången från en renodlad e-handelsverksamhet till att inkludera försäljning via grossist återförsäljare markerar en ny era för företaget.
”Under de senaste två åren har vi utfört tester med popup-butiker och fått mycket positiv feedback från våra kunder i fysisk detaljhandel,”
säger Camilla Tullberg Wengholm, vd för Ani Jewels.
Hallbergs Guld ser med optimism fram emot det nya samarbetet:
”Det finns en stor efterfrågan från våra kunder på nya, spännande varumärken, och Ani Jewels är ett perfekt tillskott till vårt sortiment,”
menar Penny Rosenlund, inköpschef på Hallbergs Guld.
Smyckesmärket kommer att finnas tillgängligt i 33 Hallbergs Guld-butiker runt om i landet, och även erbjudas genom kedjans e-handel.
”Vi ser fram emot att fler kunder nu får uppleva våra smycken på nära håll i deras butiker,”
säger Camilla Tullberg Wengholm.
Detta samarbete förväntas nå en bredare kundgrupp, vilket båda parter ser fram emot.
Expansionen till fysisk detaljhandel ingår i Anis övergripande strategi. Lovisa Worge avslöjade att hon och Bianca Ingrosso under det senaste året aktivt köpte ut övriga grundare för att få full kontroll över bolagets framtid och utveckling. Hon beskrev 2024 som ett
”mellanår”
med fokus på att bygga en stabil grund.
”Nu är det gasen i botten och växa,”
sade hon.
Lanseringen hos Hallbergs Guld representerar således inte bara ett nytt sätt för Ani Jewels att nå sina kunder, utan tydliggör också företagets ambition att expandera sin närvaro på den svenska marknaden efter att ha reviderat sin verksamhet och strategi.