Ida Warg lanserar Eloré Extensions – ett tillskott på marknaden
Publicerad Maj 2, 2025
Publicerad Maj 2, 2025
Tillsammans med sina affärspartners Rebecca Sundström och Sandra Palo, äger Ida Warg nu en tredjedel av ett spansk baserat företag. Även om hon inte vill avslöja den exakta investeringssumman, bekräftar hon att lanseringen hittills har finansierats med egna resurser.
Eloré Extensions e-handel introducerades i slutet av förra veckan. Innan lanseringen har produkterna redan funnits tillgängliga hos utvalda frisörer. Planen är att inledningsvis fokusera på försäljningen genom bolagets egen e-handel och samarbetande frisörer i både Spanien och Sverige.
Löshårsmarknaden präglas av hård konkurrens, särskilt efter att Rapunzel, en veteran inom branschen, rapporterat sjunkande försäljning under 2023. Trots detta betraktar Ida Warg inte Eloré Extensions som en utmanare.
”Vi ser oss snarare som ett komplement på marknaden, med starkt fokus på kvalitet och kundupplevelse. Det finns plats för fler aktörer”
säger hon.
Eloré planerar att utnyttja sina grundares egna kanaler för att stärka varumärket, i kombination med samarbeten med frisörer och rekommendationer från kunder.
”Vi har fått en väldigt bra start, men den största utmaningen just nu är tiden. Vi skulle behöva fler timmar på dygnet”
säger Ida Warg.
Hon betonar att företaget noga övervakar det globala handelsklimatet, inklusive de tullar som nyligen införts i USA, men att dessa ännu inte har påverkat verksamheten.
In i denna nya satsning har Ida Warg med sig många års erfarenhet av att etablera framgångsrika varumärken inom skönhetsindustrin.
”Jag har lärt mig vikten av att ha en riktigt bra produkt, att vara beredd på problem och att ha ett starkt team. Det kommer tuffa dagar, men det är då man måste fortsätta jobba”
avslutar Ida Warg.