Westwing etablerar sig i Sverige
PublishedMay 1, 2025
PublishedMay 1, 2025
För en tid sedan introducerade Westwing en svensk webbsida där intresserade kunde registrera sig för nyhetsbrev. Företaget har också använt sina starka sociala medieplattformar för att föra fram lanseringsbudskapet ”Sverige, gör er redo – vi rullar in med något utsökt! #WestwingSverige”.
Sverige är inte det första nordiska landet där Westwing gör entré. Danmark var den första skandinaviska marknaden som företaget expanderade till.
Westwing beskriver sin nordiska expansion som en betydande del av företagets tillväxtstrategi. I dagsläget finns de i 15 länder.
Efter att ha grundats 2011 har Westwing haft en hastig tillväxt och har nu över åtta miljoner följare på Instagram. Företaget arbetar även aktivt med inflytelserika profiler i flera länder, vilket stärker deras marknadsföring och skapar snabbt intresse bland konsumenterna.
Den starka digitala närvaron och förmågan att snabbt reagera på trender via sociala medier kan utmana svenska inredningsföretag.
På den nya svenska plattformen erbjuds ett antal populära betalningsalternativ, inklusive Swish och Klarna. Leveranserna hanteras i samarbete med DHL och Bring.
”Vi ser fram emot att erbjuda vårt sortiment till denna medvetna marknad och ytterligare stärka vår närvaro i Skandinavien”
säger Dr. Andreas Hoerning.