X
Nordic region's business magazine • Thu 1 May 2025
http://gmsa%20news

Nycklar till framgång under utmanande tider

PublishedApril 30, 2025

I en bransch präglad av utmaningar valde Ciszere att implementera strategiska justeringar snarare än drastiska förändringar.


Vi insåg tidigt att omvärlden och branschen var på väg in i en tuffare tid och vi valde att snabbt agera och ställa om,

förklarar Johan Forsberg.


Bolaget kände sig trygga med sin grundläggande lönsamhet. Med en efterfrågad produkt och effektiva distributionskanaler valde de att fokusera på detaljer istället för att göra omfattande omstruktureringar.

Vi behövde bara skruva på alla interna och externa parametrar,

säger han.


Dessa finjusteringar omfattade flera specifika åtgärder. Ciszere införde prishöjningar, bytte emballage för e-handelsleveranser och migrerade från WooCommerce till Shopify. Dessutom omförhandlade de avtal med sina leverantörer.


Företaget lyckades också sänka sin returgrad, vilket ytterligare bidrog till ökad lönsamhet.


Tillsammans med alla andra aktiviteter lyckades vi bibehålla tillväxten samtidigt som vi förbättrade resultatet,

konstaterar Johan Forsberg.


Bokslutsrapporten för 2024 visar att omsättningen ökade med nästan 19 procent till 10,9 miljoner kronor, och företaget vände en halv miljon i förlust till en halv miljon i vinst.


Inför 2025 ser Ciszere med tillförsikt på de kommande utmaningarna. De fortsätter att satsa på både B2B- och B2C-segmenten och expanderar på den europeiska marknaden. Johan nämner positiva indikationer från nyligen öppnade marknader som Nederländerna och Norge.


För 2025 och framåt står vi mycket bättre rustade och fortsätter vår satsning både via B2B och B2C. Vi öppnar upp nya marknader i Europa och ser bra effekt i exempelvis Nederländerna och Norge,

säger han.


Trots den positiva trenden framhäver Johan att företaget är

försiktigt positiva

med tanke på den osäkerhet som råder i omvärlden.


Med en stark grund att stå på ser Ciszere fram emot fortsatt tillväxt och en starkare position på den internationella marknaden.


Vi fortsätter vår vision mot att bli ett av Skandinaviens största modemärken för män,

avslutar Johan Forsberg.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *