Stor satsning i Barkarby: En ny era för butiksupplevelse
Publicerad May 7, 2025
Publicerad May 7, 2025
Besökare som anländer på torsdagens morgon kommer att ställas inför en helt ny typ av butiksupplevelse, lovar företaget. Valet av Barkarby är av strategisk betydelse.
”Vi har stor tro på Barkarby, som har en vision om att vara Sveriges mest energifyllda stadsmiljö,”
förklarar Kreuger.
Enligt honom är det nyrenoverade varuhuset, utrustat med helt ny inredning och en stor avdelning för click & collect, designat för att anpassa sig till framtidens köpbeteenden och skapa en mer tilltalande och kundvänlig atmosfär.
”Vi öppnar framtidens varuhus med ambitionen att bli världens mest kundvänliga hemelektronikkedja,”
tillägger han.
Öppningen den 8 maj kommer att firas med ett omfattande evenemang där både anställda och influencern Eliot Malhotra deltar för att underhålla besökarna. Kunder som anländer tidigt, redan kvällen innan, kan ta del av ett 190 kvadratmeter stort värmetält med gratis kaffe, spelaktiviteter och annan underhållning.
”Med värmetält, underhållning och 30 utgångskassor skapar vi bästa möjliga start – och avslut – på shoppingresan,”
säger Kreuger. Han betonar att flaggskeppet i Barkarby kommer att markera början på kedjans mest ambitiösa år i Sverige.